otrdiena, 2008. gada 11. marts

Par kartēm

. . .

Ik pa laikam man patīk internetā papētīt dažādas kartes, pārdomāt kādus variantus izvēlētos es un salīdzināt tos ar kartes īpašnieka ceļu. Protams, ir grūti viennozīmīgi pateikt, kur būtu labāks ceļš, ja tajā vietā pats neesi skrējis, tomēr tik un tā šāda "plānošana" man liekas interesanta un arī noderīga. It sevišķi man patīk skatīties sprinta kartes un ar savu ne pārāk labo acumēru izvēlēties kurš ceļš ir tuvāks.

Šodien atradu kādu lapu internetā ar kartēm no Čehijas un pārdomāju par to, kāpēc skriet starptautiskas sacensības savās mājās ir izdevīgāk. Man vienmēr ir licies, ka divu vienādu distanču nav un tāpēc tādā veidā neko uztrenēt nevar un priekšrocība skriet, piemēram, tepat Latvijā ir tikai tāpēc, ka vienkārši esi "mājās". Taču ieraugot šīs Čehijas kartes es aizdomājos par to, ka skriešana tur ir pavisam "cita opera". Ar to, ka pirms lielā mača ir treniņu diena vai labākajā gadījumā pirms tam ir aizvadīta nometne šajā valstī nebūt nav gana. Ja tu esi izaudzis skrienot pa lieliem kalniem, kur ceļu izvēlei galvenais mērķis ir apskriet kalnus, tad atbraucot, piemēram, uz Latviju, kur piejūras mežos ir jāspēj maksimāli izlasīt karti, noteikti ir priekšrocība tiem, kas te ir auguši un visu laiku ir bijuši spiesti piestrādāt pie tā, lai labi skrietu tieši tādā apvidū. Tāpēc tīri teorētiski man liekas, ka katrs skrien labāk tādā apvidū kāds nu ir pieejamāks treniņiem un citai regulārai skriešanai.
Un tāpat man ir licies interesanti uzzināt kā skrietu pasaules ātrākie sportisti, piemēram, Brantu džungļos. Taču laikam jau tāpēc viņi ir ātrākie, lai ātri skrietu it visur un mācētu pārslēgties no viena apvidus veida uz pavisam citu.
Lai gan tik un tā būtu interesanti papētīt, vai tās valsts sportisti, kur tiek rīkotas starptautiskās sacensības (čempionāti), ir bijuši augstākās vietās salīdzinājumā ar sacensībām citās valstīs.

1 komentārs :

Ja ir kāda vēlme kaut ko pie šī piebilst, tad lūgtum!

Lai komentārā ierakstītu savu vārdu (par ko es ļoti priecāšos), laukā "Komentēt kā" izvēlies punktu "Nosaukums/URL" un ailē Nosaukums ievadi savu vārdu, vai arī izvēlies "Anonīms", lai komentētu anonīmi (labāk tomēr komentē ar savu vārdu vai iesauku).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...